środa, 5 września 2012

Domowe burgery

Mam problem z podejściem do burgerów. Z jednej strony są synonimem fastfoodu, a z drugiej przecież przecież można je zgrillować i podać inaczej niż w gumowatej bule, zalane ketchupem. Z jednej strony uwielbiam kanapki na ciepło, a z drugiej kanapki sprzedawane w pewnej popularnej sieci, będące synonimem burgera, zwyczajnie mnie odrzucają. Dlatego postanowiłam wyprodukować z końcu domowe burgery i zobaczyć o co chodzi z bułka z kotletem. Miałam trochę problem skąd wziąć bułki, które nie będą miały daty przydatności do spożycia 12 miesięcy. Na szczęście okazało się, że można je kupić w zwykłej piekarni.



Składniki na 2 burgery
ok. 300 g mielonej wołowiny dobrej jakości
1 jajko
6 plastrów boczku
2 plastry sera (u mnie cheddar)
pomidor
ogórek
sałata
kilka czarnych oliwek
6 marynowanych pieczarek
ostra musztarda, ewentualnie majonez
sól, pieprz
tabasco
słodka papryka
oliwa
2 bułki hamburgerowe

Przygotować masę mięsną: do mięsa dodać jajko, doprawić solą, pieprzem i papryką, ja dodałam jeszcze 8 kropli tabasco. Dzięki temu burgery są wyraziste, nie gubią się wśród smaku dodatków. Jeśli mięso jest bardzo chude, można dodać łyżeczkę oliwy. Składniki wymieszać na gładką masę. Zdecydowałam się na zrobienie 4 mniejszych burgerów zamiast 2 dużych. Wysmarowałam kawałek folii aluminiowej oliwą, na folii rozłożyłam 4 porcje mięsa i dłońmi formowałam burgery. Grill w piekarniku nagrzałam do temperatury 190 stopni, burgery piekły się ok. 20 minut. Wyciągnęłam je kiedy nabrały ładnego brązowego koloru. W tym samym czasie wstawiłam do piekarnika plastry boczku, piekły się ok. 10 minut.
Przygotować dodatki: umyć warzywa, pomidory i ogórki pokroić w plastry, oliwki i pieczarki posiekać. Bułki przekroić i dolna połówkę posmarować obficie musztardą.
Kiedy burgery są upieczone, przygotować kanapkę: na bułce ułożyć sałatę, na sałacie burgery (dałam 2 burgery do jednej bułki), potem ser, boczek i warzywa, na koniec posypać oliwkami i pieczarkami i docisnąć drugą połową bułki.



Sprawdzone menu na imprezy!

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...