sobota, 25 października 2014

Gruszki zapiekane na słodko

Ostatnio na blogu królowały przepisy z niskim indeksem glikemicznym. Tym razem pora na cukrową rozpustę - zapiekane gruszki na słodko, z likierem brzoskwiniowym i czekoladą, podkręcone gałką muszkatołową. To rozgrzewający deser, idealny na jesienne wieczory. Wbrew pozorom, bardzo łatwy i szybki do przygotowania.
W swojej porcji zrezygnowałam z dodatku alkoholu, również było pyszne (tak twierdzi Alastor, nie próbowałam jego alkoholowej porcji), więc deser nadaje się również dla dzieci. Użyłam dość dojrzałej gruszki odmiany bera, która owocuje dość późno, więc wystarczyło relatywnie krótkie pieczenie.

Gruszki zapiekane na słodko

Składniki na 2 porcje:

1 bardzo duża (moja grucha ważyła prawie 400 g) lub 2 średnie gruszki
sok i skórka z połowy limonki
łyżka cukru trzcinowego
2-3 łyżki likieru brzoskwiniowego
2-3 łyżki płatków migdałowych
2-4 kostki gorzkiej czekolady
gałka muszkatołowa
masło
świeża mięta do dekoracji

Gruszkę umyć, obrać, przekroić na pół i wyciąć gniazdo nasienne (wycinając można nadać gruszce kształt serca - jak na zdjęciu), można ściąć piętkę żeby owoc nie przechylał się podczas pieczenia. Foremkę do zapiekania wysmarować masłem i ułożyć w niej połówki gruszki (użyłam mniejszych foremek żeby zrobić osobne porcje). Owoce skroić sokiem i likierem, posypać gałką, skórką i cukrem, do zagłębień po gniazdach nasiennych nasypać nieco płatków migdałowych i włożyć po kostce czekolady, resztę płatków rozsypać na gruszkach. Zapiekać w temperaturze 170-180 stopni ok. 15 minut. Po wyjęciu z piekarnika lekko zabełtać rozpuszczoną czekoladą. Podawać gorące, można dodać po gałce lodów.

Smaczna Jesień Wariacje z gruszką

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...