poniedziałek, 25 czerwca 2012

Balsamiczny sos z figami na słodko i wytrawnie

Postanowiłam poeksperymentować z wyglądem bloga. Zielone tło wydawało mi się zbyt jednostajne. W sobotę eksperymentowałam też w kuchni. Przerobiłam mój ukochany sos balsamiczny tak żeby nadawał się również do deserów. Wyszedł doskonały sos do lodów waniliowych. Niestety, nie uwieczniłam efektów na zdjęciach.

Wariant wytrawny:

Składniki na jedną porcję:
10 łyżek octu balsamicznego
suszone figi w proporcji jedna figa na dwie łyżki octu

Usunąć ogonki fig i pokroić owoce na plasterki. Na niedużą patelnię wylać ocet i dodać figi, gotować aż odparuje ok. połowa płyny, a zapach octu złagodnieje. Sos jest znakomity do gotowanych lub grillowanych warzyw takich jak: fasolka szparagowa, szparagi, papryka, cukinia, pieczarki, brukselka oraz do grillowanych mięs.

Wariant słodki:

Składniki:
10 łyżek octu balsamicznego
suszone figi w proporcji jedna figa na dwie łyżki octu
miód w proporcji jedna łyżka na pięć łyżek octu

Sos przygotowuje się dokładnie tak samo, jak wersje wytrawną, oczywiście z tą różnicą, że do gotowania dodaje się miód. Sprawdza się z białymi słodkimi lodami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...