niedziela, 31 maja 2015

Blondie z suszoną żurawiną

Kolejne ciasto amerykańskie, tym razem biała odmiana brownie - blondie z białej czekolady. Jako dodatek smakowy użyłem żurawiny - moim zdaniem super połączenie a ciasto przez to znika bardzo szybko ;)
Blondie z suszoną żurawiną

PS. Tak, tym razem piekłem ja a nie Karola i nie było ofiar w dorosłych, dzieciach ani wyrakach.

Składniki:
200 g białej czekolady
80 g masła
170 g cukru
140 g mąki
3 jajka
szklanka suszonej żurawiny

200 g czekolady roztopić z masłem. Biała czekolada jest bardzo wrażliwa na temperaturę i łatwo się przypala, wiec należy to robić na parze. W dużej misce wymieszać sypkie składniki, dodać jajka i utrzeć mikserem, następnie dodać masę maślano-czekoladową i ucierać aż do uzyskania gładkiej masy. Dodać 50  białej czekolady i posiekane orzechy, szybko przemieszać. Prostokątną formę (moja mia ok. 20x25 cm) wyłożyć papierem do pieczenia, można jeszcze dodatkowo posmarować masłem, wlać ciasto do formy i piec w piekarniku nagrzanym do temperatury 180 stopni 25-30 minut (uwaga dla piekarników gazowych: ciasto jest bardzo wrażliwe na temperaturę i łatwo się przypala, wiec lepiej wstawić ja na drugi lub trzeci poziom piekarnika, trochę dalej od palników). Stan upieczenia ciasta sprawdzać patyczkiem.

Kuchnia Ameryki Północnej 2015 Kuchnia Ameryki Północnej 2015

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...