czwartek, 8 listopada 2012

Koktajl Pomegranatini

W ogóle nie byłem przekonany do kieliszków martini - ze względu na kształt i wysokość zajmują ekstremalnie dużo miejsca. W naszej maleńkiej kuchni zdaje mi się, że za chwile cała nasza szafka ze szkłem i alkoholami spadnie na podłogę. Jednak dałem się przekonać Karoli. Oczywiście kieliszki te to znane i lubiane wysokogatunkowe szwedzkie szkło, czyli kieliszki z Ikei za psie pieniądze. A jak już byliśmy tam to oczywiście nie byłbym sobą, gdybym nie przeszedł się do sklepiku szwedzkiego. I tak mamy zapas syropków.

Poniższy drink jest moim eksperymentem z tego, co miałem pod ręką w związku z tymi zakupami.

Pomegranatini

Składniki:
40 ml wódki
15 ml  syropu żurawinowego
15 ml grenadyny
40 ml wody niegazowanej (o maksymalnie neutralnym smaku)
15 ml soku z cytryny

Wszystkie składniki wlać do shakera wypełnionego lodem i energicznie wstrząsnąć. Przelać do kieliszka typu martini. Podawać natychmiast po przyrządzeniu.

Syrop żurawinowy i wodę można zastąpić 50 ml słodkiego soku żurawinowego.

Do dekoracji można sporządzić krustarand  z cukru-krzyształu i/lub wrzucić zieloną wisienkę koktajlową.

Na zdrowie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...