poniedziałek, 25 marca 2013

Jambalaya z krewetkami i wieprzowiną


Zawsze chciałam zrobić jambalayę. To znaczy od kiedy zobaczyłam jeden z programów Anthony'ego Bourdaina, w którym mała, pomarszczona Kreolka wyprodukowała tę potrawę. Problem polegał na tym, że jakoś nigdy nie mogłam trafić na odpowiedni przepis - na szczęście nie ma jednego jedynie słusznego - to raczej rodzaj przygotowania ryżu a nie gotowy, kanoniczny przepis. W końcu udało się, znalazłam całkiem odpowiedni w lutowej Kuchni. I oczywiście zmodyfikowałam - zamiast szczypiorku jest szalotka, a zamiast ostryg szynka wieprzowa. No i zdecydowałam się zastąpić zimowe pomidory passatą. Ten przepis otwiera nowy "cykl" na blogu - kuchnia południa Stanów Zjednoczonych.

Jambalaya z krewetkami i wieprzowiną
Składniki na 4 porcje:

40 dużych obranych krewetek
15 dkg mięsa z surowej szynki 
1 duża zielona papryka
3 łodygi selera naciowego
500 ml passaty 
szklanka wody
szklanka ryżu basmati
ząbek czosnku 
szalotka
listek laurowy
pół łyżeczki soli
1/4 łyżeczki chilli w płatkach
3 łyżki masła

Szynkę, selera i paprykę pokroić w podobnej wielkości kawałki szalotkę i czosnek posiekać bardzo drobno. W garnku o grubym dnie rozgrzać masło, dodać warzywa i smażyć ok. 2 minuty. Dodać szynkę i smazyć jeszcze 2 minuty, następnie dodać krewetki i dusić 5 minut. Dodać passatę, sodę i przyprawy i dotować 15 minut. Dodać ryż i gotować na małym ogniu ok. pół godziny.

1 komentarz:

  1. Super przepis, na pewno wypróbuję. Pozdrawiam i dziękuję za udział w mojej akcji.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...