niedziela, 27 lipca 2014

Tarta z borówkami i rabarbarem

Pojawiły się borówki. Z tej okazji okazji zrobiłam tartę z eksperymentalnym lekkim i świeżym nadzieniem z dodatkiem rabarbaru. Nadzienie jest tak pyszne, idealny deser na gorące letnie dni.
Tarta z borówkami i rabarbarem
Składniki na kruchy spód:
250 g mąki pszennej
125 g masła, schłodzonego
jajko
100 g cukru

Składniki nadzienia:
duże jajko 
3 łyżki śmietany 12% (ważne, aby nie była kwaśna)
pół litra borówek (jagód - przyp. Alastor;p)
szklanka rabarbaru obranego i pokrojonego na półcentymetrowe kawałki
łyżka cukru
łyżeczka cukru z prawdziwą wanilią.

Wszystkie składniki ciasta włożyć do robota kuchennego i zagnieść ciasto na wysokich obrotach. Owinąć folią i schładzać w lodówce ok. godziny. Składniki nadzienia wymieszać dokładnie w misce. Formę do tarty nasmarować masłem i wylepić ciastem. Ciasto przykryć papierem do pieczenia i obciążyć go ryżem lub fasolą. Wstępnie podpiec w temperaturze 190ºC przez 15 minut. Następnie usunąć papier, wyłożyć nadzienie i piec aż nadzienie się zetnie ok. 30-35 minut.

Lato w pełni!

6 komentarzy:

  1. Może to głupie pytanie, ale co potem zrobić z obciążnikami, tj. ryżem czy fasolą? Nadają się do użycia czy tylko do wyrzucenia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachowuję do następnego pieczenia tarty, wiem że po 5-6 pieczeniach nadają się do użytku, tzn. nie są zwęglone (potem wyrzuciłam bo pozbywałam się przydasi przy przeprowadzce).

      Usuń
    2. A czy opcja z nakłuwaniem widelcem jest dobrą alternatywą dla obciążania? Czy to zupełnie inna kwestia?

      Usuń
  2. Jagody i rabarbar? Nie łączyłam ich nigdy razem, ale połączenie musi być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jagody z rabarbarem? Ciekawe :) Musiało być pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyśmienicie się prezentuje! Ciekawa jestem takiego połączenia - na pewno było bardzo udane :) Muszę je kiedyś wypróbować ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...