środa, 4 września 2013

Domowy kisiel malinowy

Jeszcze są maliny, więc dziś szybki przepis jak je wykorzystać. Umiem zrobić domowy budyń, a od jakiegoś czasu kusiło mnie żeby nauczyć się robić kisiel, jednak obawiałam się eksperymentować na własną rękę - nie chciałam wyprodukować niejadalnej papki ze skrobi. Na szczęście przypadkiem znalazłam przepis na kisiel w... książeczce z tartami. Co prawda był to przepis na kisiel borówkowy, jednak założyłam, że zasady i proporcje będą takie same dla wszystkich owoców. I miałam rację.

Domowy kisiel malinowy
Składniki na 5-6 porcji:

500 g malin
500 ml wody
3 łyżki cukru
2 łyżki skrobi ziemniaczanej

Mąkę i cukier wymieszać z wodą, zagotować, dodać przebrane i opłukane maliny. Gotować aż owoce się rozgotują, a zawiesina zrobi się gęsta i przezroczysta. Podawać schłodzone. W lodówce można przechowywać do 3 dni.

2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...