niedziela, 17 lutego 2013

Kanapka z pieczenią wieprzową

Zrobiłam pieczeń idealną. Tzn. jak zrobię jeszcze raz, to przekonam się czy jest idealna. I wtedy pochwalę się przepisem. Ponieważ upiekłam spory kawał mięsa, zaczęłam szukać różnych sposobów podania. I zrobiłam miedzy innymi kanapkę na ciepło i ostrym sosem. Była pyszna, więc się chwalę :) Przy okazji odkryłam, że w mojej ulubionej piekarni pieką ciabatty giganty. Ciabatty są najlepsze, ale można też użyć innego pieczywa które dobrze zniesie zapiekanie. Kanapkę można przygotować z resztek dowolnej pieczeni. Moje mięso przygotowałam w ten sposób, że poszarpałam je widelcem i wymieszałam z sosem z pieczenia. Ten sposób podpatrzyłam w lutowej Kuchni. Ale można też pokroić je w cienkie plastry.

Kanapka z pieczenią wieprzową


Składniki na 2 kanapki:

1 duża ciabatta (o długości ok. 20 cm)
8 plastrów żółtego sera (u mnie mimolette)
resztki pieczeni (ok. 10 dkg lub 4 duże cienkie plastry)
4 pomidorki koktajlowe pokrojone w ćwiartki
5 korniszonów pokrojonych na ćwiartki lub pikle z ogórka
8-10 kępek roszponki

Ostry sos jogurtowy:

4 łyżki jogurtu greckiego
1 papryczka piri-piri bez pestek, posiekana
8 kropli sosu Tabasco
łyżeczka słodkiej papryki
pół łyżeczki płynnego miodu
sól, pieprz


Wszystkie składniki sosu połączyć w miseczce i odstawić żeby sos się przegryzł. Ciabattę przekroić w szerz na pół, a następnie każdą połówkę przekroić tak żeby powstały dwie duże kromki. Na spód kanapki położyć ser tak żeby przykrył jak najwięcej pieczywa, następnie nałożyć mięso i przykryć drugą połówką ciabatty i zapiec. Najlepiej byłoby użyć opiekacza lub grilla elektrycznego. Jeśli nie mamy go na stanie (tak jak ja), można użyć patelni grillowej. Należy rozgrzać ją dość mocno i zapiekać kanapkę po 3-4 minuty z każdej strony, dociskając lekko łopatką do patelni - aż ser się nadtopi, a skórka stanie się chrupiąca. Następnie przełożyć kanapkę na talerz, zdjąć górną połówkę ciabatty, ułożyć pikle, pomidorki, roszponkę i polać sosem. Połówki kanapki można spiąć wykałaczką. (uwaga, danie z gatunku brudzących, jeść nad talerzem)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...