niedziela, 24 lutego 2013

Drink Pomegranate Mojito

Kubański drink Mojito jest uważany za najstarszy koktajl na świecie. Jego poprzednik, El Draque, którego korzenie sięgają XVII wieku, składał się z tafii (poprzedniczki rumu), listów mięty, limonki i cukru. Od momentu, gdy niemal sto lat temu, po raz pierwszy przyrządzono Mojito, na Kubie i poza nią powstało nieskończona ilość wariacji na jego temat. Należy przy tym pamiętać, że kanoniczne Mojito jest z kostkami lodu, a nie z pokruszonym ;)

Po okazjonalnej malinowej wersji, dzisiaj propozycja o smaku owocu granatu, zaprawiona grenadyną (w wypadku wykorzystania syropu o smaku grenadyny należy dać więcj owocu). Nie należy dodawać do drinka już cukru, ani syropu cukrowego.

Drink Pomegranate Mojito
Składniki:
40 ml jasnego rumu (u nas Bacardi Superior)
40 ml grenadyny
4 ósemki limonki
garść liści mięty
ćwiartka dużego granatu
woda gazowana 
drobno kruszony lód

Do dużej szklanki (najlepiej typu collins) wrzucać na zmianę limonkę, cząstki grantu, liście mięty i lód. Wlać rum i grenadynę. Całość dopełnić wodą gazowaną - lepiej unikać wody wysokozmineralizowanej, ponieważ posiada zazwyczaj własny smak, który dominuje w drinku.

Wszystko dobrze zamieszać długą łyżką lub dodać do drinka mieszadełko.

Cząstki granatu, gdy wymacerują się w alkoholu, można wyjeść ze szklanki ;)

Salud!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...