wtorek, 19 lutego 2013

Malinowe Mojito

Nasza dobra znajoma wróciła z półrocznego wyjazdu. Chciałem  zrobić dla niej specjalnego drinka. Uwielbia Mojito i maliny. Uznałem, że można to połączyć, wykorzystując wódkę smakową firmy Soplica i czekające na nią przez ostatnie miesiące w zamrażalniku owoce. 

Chyba jej się spodobał :)
Malinowe Mojito

Składniki:
20 ml jasnego rumu (u nas Bacardi Superior)
20 ml wódki o smaku malinowym
20 ml niesłodzonego syropu z malin
4 ósemki limonki
garść liści mięty
garść mrożonych malin
woda gazowana 
drobno kruszony lód

Do dużej szklanki (najlepiej typu collins) wrzucać na zmianę limonkę, maliny, liście mięty i lód. Wlać rum, wódkę malinową i syrop. Całość dopełnić wodą gazowaną - lepiej unikać wody wysokozmineralizowanej, ponieważ posiada zazwyczaj własny smak, który dominuje w drinku.

Wszystko dobrze zamieszać długą łyżką lub dodać do drinka mieszadełko.

Maliny, gdy wymacerują się w alkoholu, można wyjeść ze szklanki ;)

Salud!

PS. Sofroniusz ze starszym kuzynem :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...