wtorek, 5 lutego 2013

Taco z rybą

Spodobały się nam potrawy inspirowane kuchnią meksykańską. Szczególnie że dzięki temu mogę znów nakarmić Alastora rybą. Bardzo spodobał mi się sposób gotowania ryby z przyprawami i szybko wykorzystałam go do innych przepisów. Tak przyrządzone mięso jest pyszne i zdrowe.

Taco z rybą

Składniki na 4 sztuki (trzeba liczyć 2 sztuki na osobę):

450 g białej ryby o zwartym mięsie (użyłam czerniaka)
4 pszenne tortille
2 duże liście sałaty rzymskiej
ok. 5 cm kawałek ogórka zielonego
3 łyżki jogurtu greckiego
200 ml passaty pomidorowej
pól łyżeczki chilli w proszku
2 ząbki czosnku
pół łyżeczki ziaren kminku
szczypta oregano 
szczypta cukru muscovado
opcjonalnie: łyżeczka koperku
sól, pieprz
do podania: ćwiartki limonki

Filety z ryby opłukać, pozbawić ości, podzielić na 8 równych części i umieścić w płaskim rondlu. Zalać wodą tak żeby przykryła rybę, dodać posiekany czosnek, kminek, oregano i szczyptę soli. Doprowadzić do wrzenia i gotować jeszcze ok. 10-15 minut. Osączyć z wody i trzymać w cieple. W międzyczasie przygotować sosy i sałatę. Ostry sos pomidorowy: do garnuszka wlać passatę, dodać chilli, sól, pieprz i cukier (można dodatkowo dodać kilka kropel sosu tabasco), doprowadzić do wrzenia i gotować 10 minut żeby zgęstniał. Sos jogurtowy: ogórka obrać i zetrzeć na tarce o dużych oczkach, połączyć z jogurtem, doprawić sola i pieprzem, można dodać koperek. Sałatą posiekać na cienkie paski. Tortille podgrzać zgodnie z przepisem na opakowaniu (użyłam patelni grillowej). Gorące składać na pół tak żeby utworzyły się "łódeczki", które należy posmarować gorącym sosem pomidorowym, ułożyć ciepłą rybę, następnie posypać sałatą i polać sosami. Podawać z ćwiartkami limonki.

2 komentarze:

  1. Rybne taco? Hmm ,nie jadłem ,ale przeczuwam ,że bardzo by mi zasmakowało! :D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...