niedziela, 12 maja 2013

Zupa z patelni - Kalabryjska zupa grzybowa

Niedawno zakupiliśmy książeczkę "Z kuchennej półeczki. Kuchnia włoska". To kolejna książka z serii. O ile można mieć zastrzeżenia, bo zdarzają się błędy w przepisach, to książeczki są nieocenionym źródłem inspiracji. Na początek moją uwagę przykuła kalabryjska zupa grzybowa. Pyszna i sycąca, raczej zimowo-jesienna, ale zrobiłam ją w kwietniu, więc była jak znalazł. Skład mieszanki grzybowej można modyfikować, mój był wypadkowa własnych zapasów i tego, co znalazłam na stoisko warzywnym (i przypadkowo zgodził się ze składem w oryginalnym przepisie), choć dodałam więcej grzybów, niż było w przepisie i nie zrobiłam czosnkowych grzanek.

Uwaga! Będzie potrzeby garnek z grubym dnem albo duża, głęboka patelnia. Moim zdaniem, wygodniej zrobię tę zupę na patelni :)

Zupa z patelni - Kalabryjska zupa grzybowa
Składniki na 2 duże lub 4 małe porcje:

300 g pieczarek
250 g boczniaków
3-4 łyżki suszonych prawdziwków
1 szalotka (lub zwykła cebula)
300 ml mleka
700 ml ciepłego wywaru warzywnego
2-3 łyżki startego sera o intensywnym zapachu :) (np. gruyere)
2-3 grzanki z bagietki na porcję
sól, pieprz
oliwa

Grzyby oczyścić i pokroić na grube plastry, prawdziwki przebrać i namoczyć w ciepłej wodzie przez 10 minut, odcedzić. Szalotkę posiekać drobniutko i zeszklić na patelni na 2 łyżkach oliwy. Dodać grzyby, doprawić pieprzem lekko posolić i smazyć cały czas mieszając aż będą brązowawe i zmniejszą objętość o ok. 1/4 (wystarczy 5 minut na mocnym ogniu). Dolać mleko, zagotować, przykryć patelnię i gotować jeszcze 5 minut. Dolać ciepły wywar i gotować jeszcze klika minut. W międzyczasie zetrzeć ser i usmażyć grzanki. Można podawać na dwa sposoby: ułożyć grzanki na talerzu i zalać zupą lub podać grzanki na osobnym talerzyku, do przegryzania. W obu przypadkach gorąca zupę posypać serem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...