środa, 15 maja 2013

Lody dla dorosłych - Mrożone Mojito


Mrożone koktajle można nazwać lodami dla dorosłych. Składniki drinków miesza się z lodem za pomocą blendera i podaje w mniej lub bardziej płynnej formie przypominającej swą konsystencją sorbety.

Mrożone koktajle wspaniale odświeżają w upalne dni, a zarazem są idealne po ciężkim posiłku.

Poniżej przepis na mrożone Mojito. Klasyczna forma tego drinka była jednym z ulubionych napojów Ernesta Heminwaya podczas pobytów na Kubie, gdzie delektował się  nim w La Bodeguita del Medio w Hawanie. Dzięki niemu ten kubański koktajl stał się tak popularny na świecie. Mrożona wersja jest niemal tak samo popularna jak pierwotna.
Mrożone Mojito
Składniki (na cztery porcje):
100 ml jasnemu rumu
50 ml likieru miętowego
75 ml soku z limonki
25 ml syropu miętowego
30 liści świeżej mięty (najlepiej pieprzowej)

Wszystkie składniki przełożyć do blendera i krótko miksować na największej mocy do momentu, aż zamienioną się w gęstą, jednolitą zieloną masę. Następne stopniowo dodawać nieduże porcje kruszonego lodu aż do momentu uzyskania gęstości sorbetu. Podawać w kieliszku koktajlowym ozdobionym plasterkiem limonki.

1 komentarz:

  1. alkohol <3 jak ja go lubię! A jak ja bardzo nie powinnam go spożywać :((

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...