czwartek, 24 stycznia 2013

Jabłka na ciepło pod ciastem francuskim

Kupiłam sobie śliczne kolorowe naczynka do zapiekania. Wyglądają jak garnuszki dla lalek. Oczywiście trudno mi było się powstrzymać żeby nie wypróbować ich od razu. Zwłaszcza że już od chwili kiedy zobaczyłam je w sklepie snułam wizje co pysznego będę w nich zapiekać :) Na pierwszy raz wybrałam prościutkie zapiekane jabłka. Dzięki dodatkowi masła były delikatne i rozpływające się w ustach.

Jabłka na ciepło pod ciastem francuskim
 
Składniki na 4 porcje

4 kawałki gotowego ciasta francuskiego
3 duże słodkie jabłka (miałam rubiny)
2 płaskie łyżki brązowego cukru
pół łyżeczki cynamonu
masło



Przygotować 4 małe naczynka do zapiekania. Z arkusza ciasta francuskiego wyroić 4 kawałki ciasta tak żeby można było przykryć  naczynka. Jabłka umyć, obrać, pokroić na ćwiartki, usunąć gniazda nasienne i pokroić w kawałki. Owoce wymieszać w misce z cukrem i cynamonem. Naczynka wysmarować masłem, napełnić jabłkami, można dać "z górką", podczas pieczenia owoce zmniejsza objętość. Do każdego naczynka nałożyć po łyżeczce masła, przykryć ciastem francuskim i dobrze zalepić brzegi. W cieście zrobić nieduże otworki żeby para wodna powstała podczas pieczenia miała którędy się wydostać. Piekarnik nagrzać to temperatury 180 stopni, wstawić naczynka i piec aż ciasto będzie jasnobrązowe. Podawać na ciepło.


3 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...